Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N1388 optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1388 OPTIMAL

0-N1388 Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

0-N1388

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 4031185244855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1388 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      166 202 02 19
MERCEDES-BENZ      166 202 05 19
MERCEDES-BENZ      166 202 06 19
MERCEDES-BENZ      1662020219
MERCEDES-BENZ      1662020519
MERCEDES-BENZ      1662020619
MERCEDES-BENZ      668 202 02 19
MERCEDES-BENZ      6682020219
MERCEDES-BENZ      A1662020219
MERCEDES-BENZ      A1662020519
MERCEDES-BENZ      A1662020619
MERCEDES-BENZ      A6682020219

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1388 OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.