Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N1489S optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1489S OPTIMAL

0-N1489S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
optimal 0-N1489S

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N1489S

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 30
Materiał Metal
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 4031185250818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1489S OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      611 200 06 70
MERCEDES-BENZ      6112000670
MERCEDES-BENZ      646 200 00 70
MERCEDES-BENZ      6462000070
MERCEDES-BENZ      A6112000670
MERCEDES-BENZ      A6462000070

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1489S OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.