Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 3.0 TDI quattro (2003.11-2010.07) 211km » 0-N1643S optimal
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 3.0 Tdi Quattro (2003.11-2010.07) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1643S OPTIMAL

0-N1643S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
optimal 0-N1643S

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N1643S

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Szerokość [mm]14,5
średnica zewnętrzna [mm]76,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łącznika
nr EAN4031185270960

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1643S OPTIMAL

numery OEM:
ROVER      PQG100180
ROVER      PQG100180A
ROVER      QVU10022
LAND ROVER      PQG100180

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1643S OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.