Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N2083S optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2083S OPTIMAL

0-N2083S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N2083S

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
nr EAN 4031185379618

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2083S OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      651 200 00 70
MERCEDES-BENZ      651 200 16 70
MERCEDES-BENZ      651 200 17 70
MERCEDES-BENZ      6512000070
MERCEDES-BENZ      6512001670
MERCEDES-BENZ      6512001770
MERCEDES-BENZ      A651 200 00 70
MERCEDES-BENZ      A651 200 16 70
MERCEDES-BENZ      A651 200 17 70
MERCEDES-BENZ      A6512000070
MERCEDES-BENZ      A6512001670
MERCEDES-BENZ      A6512001770

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2083S OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.