Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca Toyota AVENSIS (_T25_) 1.8 VVT-i (ZZT251_, ZZT251R) (2003.03-2008.10) 129km » 0-N2138 optimal
wybrany samochód: 
Toyota Avensis (_t25_) 1.8 Vvt-i (zzt251_, Zzt251r) (2003.03-2008.10) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 0-N2138 OPTIMAL

0-N2138 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy OPTIMAL
optimal 0-N2138

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N2138

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: alternator
Szerokość [mm]22
MateriałMetal
średnica zewnętrzna [mm]70
nr EAN4031185479387

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 0-N2138 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      272 202 04 19
MERCEDES-BENZ      272 202 06 19
MERCEDES-BENZ      272 202 07 19
MERCEDES-BENZ      272 202 14 19
MERCEDES-BENZ      2722020419
MERCEDES-BENZ      2722020619
MERCEDES-BENZ      2722020719
MERCEDES-BENZ      2722021419
MERCEDES-BENZ      A272 202 04 19
MERCEDES-BENZ      A272 202 06 19
MERCEDES-BENZ      A272 202 07 19
MERCEDES-BENZ      A272 202 14 19
MERCEDES-BENZ      A2722020419
MERCEDES-BENZ      A2722020619
MERCEDES-BENZ      A2722020719
MERCEDES-BENZ      A2722021419

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 0-N2138 OPTIMAL w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.