Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 12097 optimal

Klocki hamulcowe - komplet 12097 OPTIMAL

12097 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal 12097
Klocki hamulcowe - komplet 12097

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23271

numer części:

12097

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Grubość [mm] 17,7
Szerokość [mm] 71,4
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy BREMBO
Długość [mm] 119,6
nr EAN 4031185012522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 12097 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      003 420 05 20
MERCEDES-BENZ      003 420 08 20
MERCEDES-BENZ      003 420 18 20
MERCEDES-BENZ      003 420 42 20
MERCEDES-BENZ      0034200520
MERCEDES-BENZ      0034200820
MERCEDES-BENZ      0034201820
MERCEDES-BENZ      0034204220
MERCEDES-BENZ      004 420 04 20
MERCEDES-BENZ      004 420 77 20
MERCEDES-BENZ      0044200420
MERCEDES-BENZ      0044207720
MERCEDES-BENZ      005 420 60 20
MERCEDES-BENZ      0054206020
MERCEDES-BENZ      006 420 12 20
MERCEDES-BENZ      0064201220
MERCEDES-BENZ      163 420 06 20
MERCEDES-BENZ      163 420 08 20
MERCEDES-BENZ      1634200620
MERCEDES-BENZ      1634200820
MERCEDES-BENZ      221 420 07 20
MERCEDES-BENZ      2214200720
MERCEDES-BENZ      A0034200520
MERCEDES-BENZ      A0034200820
MERCEDES-BENZ      A0034201820
MERCEDES-BENZ      A0034204220
MERCEDES-BENZ      A0044200420
MERCEDES-BENZ      A0044207720
MERCEDES-BENZ      A0054206020
MERCEDES-BENZ      A0064201220
MERCEDES-BENZ      A1634200620
MERCEDES-BENZ      A1634200820
MERCEDES-BENZ      A2214200720

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 12097 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.