Strona zabudowy | Oś tylna |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 44,5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 53 |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów bez ABS |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 203 |
Wysokość [mm] | 81 |
Średnica bębna hamulcowego | 243 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 204 |
Średnica piasty 1 [mm] | 12 |
nr EAN | 4031185238014 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BT-1480 OPTIMAL
FORD | 3049844 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BT-1480 OPTIMAL w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.