Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-6317 optimal

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-6317 OPTIMAL

F8-6317 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

F8-6317

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4031185204033

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-6317 OPTIMAL

numery OEM:
FORD      1146152
FORD      1198235
FORD      2S613K099AC
MAZDA      D350-34-28XB
MAZDA      D350-34-28XC
zamienniki:
35678
brak
ORIGINAL IMPERIUM
L10922
brak
MONROE
88-353-L
brak
BOGE
200032
brak
HUTCHINSON
672516
brak
NK
6030
brak
BIRTH

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-6317 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).