Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-6396 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-6396 OPTIMAL

F8-6396 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-6396
 

    Ocena:
numer części:

F8-6396

producent:

OPTIMAL

Parametr 6PK
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 139,7
Wysokość [mm] 41,6
Ilość żeber 5
Średnica punktów mocowania [mm] 7
Średnica punktów mocowania [mm] 8,6
nr EAN 4031185194853

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-6396 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      03G105243
AUDI      03G105243C
AUDI      04L105243
FORD      1315782
FORD      3M21-6B320-AA
SEAT      03G105243
SEAT      03G105243C
SEAT      04L105243
SKODA      03G105243
SKODA      03G105243C
SKODA      04L105243
VOLKSWAGEN      03G105243
VOLKSWAGEN      03G105243C
VOLKSWAGEN      04L105243

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-6396 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.