Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-7087 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-7087 OPTIMAL

F8-7087 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-7087

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-7087

producent:

OPTIMAL

Szerokość [mm] 32
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość żeber 6
Ø koła pasowego [mm] 181
nr EAN 4031185265706

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-7087 OPTIMAL

numery OEM:
ALFA ROMEO      55184474
ALFA ROMEO      55187707
ALFA ROMEO      55215574
ALFA ROMEO      71747796
FIAT      46742884
FIAT      55184474
FIAT      55187707
FIAT      55215574
FIAT      60815929
FIAT      71747796
LANCIA      46427969
LANCIA      46544615
LANCIA      55184474
LANCIA      55187707
LANCIA      71747796

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-7087 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.