Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-7613 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-7613 OPTIMAL

F8-7613 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-7613
Mocowanie amortyzatora F8-7613

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-7613

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem sportowym
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Podwozie dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe
Podwozie dla pojazdów z elektroniczną kontrolą amort. uderzeń
parzyste numery artykułów F8-7612
nr EAN 4031185355902

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-7613 OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      0436427
OPEL      13242434
OPEL      436427
zamienniki:

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-7613 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).