Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-8072 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-8072 OPTIMAL

F8-8072 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-8072
619.00 zł
Kup

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-8072

producent:

OPTIMAL

Parametr 4PK+6PK
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 192,1
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Wysokość [mm] 75,7
Ilość żeber 3
Ilość żeber 2 5
nr EAN 4031185337212

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-8072 OPTIMAL

Koło pasowe, wał korbowy F8-8072 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy F8-8072 producenta OPTIMAL

BMW

11237787304, 11237790921, 11237793882, 11237801977, 11237805696, 7787304, 7790921, 7793882, 7801977, 7805696

numery OEM:
BMW      11 23 7 787 304
BMW      11 23 7 790 921
BMW      11 23 7 793 882
BMW      11 23 7 801 977
BMW      11237805696
BMW      7 787 304
BMW      7 790 921
BMW      7 793 882
BMW      7 801 977
BMW      7 805 696

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-8072 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.