Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-8214 optimal

Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora F8-8214 OPTIMAL

F8-8214 Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-8214

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-8214

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania wykonanie twarde
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem kulkowym
nr EAN 4058787031027

skład zestawu:
F8-5463 Mocowanie amortyzatora
F8-6517 Dystans gumowy, resorowanie
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora F8-8214 OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      312510
OPEL      344525

Zastosowanie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora F8-8214 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).