Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części » G2-596 optimal

Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL

G2-596 Śruba, ustawienie geometrii OPTIMAL
optimal G2-596
Śruba, ustawienie geometrii G2-596
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-563

numer części:

G2-596

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 132
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,50 LHT M
nr EAN 4031185925969

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-596 PRAWY CITROEN SAXO, PEUGEPT 106 /BEZ WSPOMAGANIA/

Śruba, ustawienie geometrii G2-596 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Śruba, ustawienie geometrii G2-596 producenta OPTIMAL

PEUGEOT

381734

CITROËN

381734

numery OEM:
CITROËN      381734
PEUGEOT      381734

Zastosowanie Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.