Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części » G2-598 optimal

Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego G2-598 OPTIMAL

G2-598 Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-562

numer części:

G2-598

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 380
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 LHT F
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
nr EAN 4031185925983

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego G2-598 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-598 LEWY CITROEN AX, SAXO, PEUGEOT 106 /BEZ WSPOMAGANIA/
numery OEM:
CITROËN      3812A0
PEUGEOT      00003812A0
PEUGEOT      3812A0

Zastosowanie Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego G2-598 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.