Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » G3-1113 optimal

Sworzeń wahacza G3-1113 OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

G3-1113

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 17,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiału mocującego
Liczba otworów do mocowania 3
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,50 RHT M
alternatywny zestaw naprawczy G3-1113S
Średnica punktów mocowania [mm] 12,8
nr EAN 4058787064643

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza G3-1113 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      6000618835
FIAT      6000618836
FIAT      6000640445
FIAT      6000640446
NISSAN      54500-00Q2B
NISSAN      54500-00Q3A
NISSAN      54501-00Q1M
NISSAN      54501-00Q2J
OPEL      4422269
OPEL      4422270
RENAULT      545006069R
RENAULT      545019956R
VAUXHALL      93868599
VAUXHALL      93868600
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza G3-1113 OPTIMAL w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza G3-1113 OPTIMAL:

JACEK, MOTYCZ
2024-02-29
 5/5
cena do jakosci

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.