Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel KADETT C 1.2 (1973-1979) 55km » G3-125 optimal
wybrany samochód: 
Opel Kadett C 1.2 (1973-1979) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza G3-125 OPTIMAL

G3-125 Sworzeń wahacza OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

G3-125

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyna dole
Wymagana ilość2
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Ø sworznie [mm]16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem mocującym
Liczba otworów do mocowania2
Długość [mm]113,5
Średnica punktów mocowania [mm]12,5
nr EAN4031185931250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza G3-125 OPTIMAL

SWORZEŃ WAH OPTIMAL G3-125 MAZDA 323 80-93
numery OEM:
MAZDA      B001-34-550
MAZDA      B092-34-550
KIA      0K201-34-550B
KIA      0K201-34-550C
KIA      0K201-34-550D
KIA      0K201-34-550E

Zastosowanie Sworzeń wahacza G3-125 OPTIMAL w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza G3-125 OPTIMAL:

JACEK, MOTYCZ
2024-02-29
 5/5
cena do jakosci

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.