Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » G3-710 optimal

Sworzeń wahacza G3-710 OPTIMAL

G3-710 Sworzeń wahacza OPTIMAL
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

G3-710

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 15,4
Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Liczba otworów do mocowania 3
parzyste numery artykułów G3-711
Długość [mm] 142
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
Średnica punktów mocowania [mm] 12,5
nr EAN 4031185937108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza G3-710 OPTIMAL

numery OEM:
VOLVO      1228799
VOLVO      1273139
VOLVO      1273143
VOLVO      1330821
VOLVO      274118

Zastosowanie Sworzeń wahacza G3-710 OPTIMAL w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza G3-710 OPTIMAL:

2024-02-29
 5/5
cena do jakosci

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.