Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » WKT-50174K optimal

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych WKT-50174K OPTIMAL

WKT-50174K Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych OPTIMAL
optimal WKT-50174K

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

WKT-50174K

producent:

OPTIMAL

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1 [mm] 55
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 97
nr EAN 4031185198943

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych WKT-50174K OPTIMAL

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych WKT-50174K ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych WKT-50174K producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

0005400217, 1235400017, 1265402017, 1405401217, A0005400217, A1235400017, A1265402017, A1405401217

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 540 02 17
MERCEDES-BENZ      0005400217
MERCEDES-BENZ      123 540 00 17
MERCEDES-BENZ      1235400017
MERCEDES-BENZ      126 540 20 17
MERCEDES-BENZ      1265402017
MERCEDES-BENZ      140 540 1217
MERCEDES-BENZ      1405401217
MERCEDES-BENZ      A0005400217
MERCEDES-BENZ      A1235400017
MERCEDES-BENZ      A1265402017
MERCEDES-BENZ      A1405401217

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych WKT-50174K OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.