Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10032 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM

10032 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10032

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 152
Ilość żeber 5
Masa [g] 2569
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 139
Średnica wewnętrzna [mm] 29,9
Szerokość 1 [mm] 46
Szerokość 2 [mm] 33,8
nr EAN 8033989013947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, TEMPRA, TIPO, LANCIA DEDRA, DELTA II, PEUGEOT BOXER 1.4-2.0 04.89-04.02

Koło pasowe, wał korbowy 10032 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10032 producenta ORIGINAL IMPERIUM

ALFA ROMEO

46413115

PEUGEOT

0515K4, 515K4

FIAT

46413115

LANCIA

46413115

CITROËN

0515K4, 515K4

numery OEM:
ALFA ROMEO      46413115
CITROËN      0515K4
CITROËN      515K4
FIAT      46413115
LANCIA      46413115
PEUGEOT      0515K4
PEUGEOT      515K4

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.