Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10277 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10277 ORIGINAL IMPERIUM

10277 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10277

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143,5
Ilość żeber 4
Masa [g] 1634
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 150
Średnica wewnętrzna [mm] 42,2
nr EAN 8033989015903

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10277 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
CITROËN      0515L6
CITROËN      0515LG
CITROËN      123036F900
CITROËN      515L6
PEUGEOT      0515L6
PEUGEOT      0515LG
PEUGEOT      123036F900
PEUGEOT      515L6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10277 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10277 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.