Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 22348 original imperium

Manszeta, cylinder hamulca koła 22348 ORIGINAL IMPERIUM

22348 Manszeta, cylinder hamulca koła ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22348

Masa [g] 13
Średnica wewnętrzna [mm] 5,2
średnica zewnętrzna [mm] 7,8
Długość [mm] 9,4
nr EAN 8033989054810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Manszeta, cylinder hamulca koła 22348 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
ALFA ROMEO      1602592
ALFA ROMEO      4097367
ALFA ROMEO      4124887
ALFA ROMEO      790142
ALFA ROMEO      9944489
FIAT      1602592
FIAT      4097367
FIAT      4124887
FIAT      790142
FIAT      9944489
LADA      21011602592
LANCIA      1602592
LANCIA      4097367
LANCIA      4124887
LANCIA      790142
LANCIA      9944489

Zastosowanie Manszeta, cylinder hamulca koła 22348 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.