Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 23141 original imperium

Przewód hamulcowy elastyczny 23141 ORIGINAL IMPERIUM

23141 Przewód hamulcowy elastyczny ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

23141

Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z tyłu
Długość [mm] 437
Masa [g] 107
Gwintowana złączka M - F
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 10
Skok gwintu 1 [mm] 1
Skok gwintu 2 [mm] 1
nr EAN 8033989057330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 23141 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
ALFA ROMEO      5955862
ALFA ROMEO      5971061
ALFA ROMEO      5986578
ALFA ROMEO      60540018
ALFA ROMEO      71736965
ALFA ROMEO      7563849
ALFA ROMEO      7563850
ALFA ROMEO      7729198
FIAT      5955862
FIAT      5965862
FIAT      5971061
FIAT      5986578
FIAT      7563849
FIAT      7563850
FIAT      7729198
LANCIA      5955862
LANCIA      5971061
LANCIA      5986578
LANCIA      7563849
LANCIA      7563850
LANCIA      7729198

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 23141 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 23141 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-06-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.