Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27855 original imperium

Osłona, wał napędowy 27855 ORIGINAL IMPERIUM

27855 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27855

Materiał Guma
Wysokość [mm] 93
Masa [g] 134
Strona zabudowy Od strony koła
Średnica 1 [mm] 33
Średnica 2 [mm] 111
nr EAN 8033989084206

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27855 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 33/111) (dł.93) (kpl.) pasuje do: CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 01.82-04.02
numery OEM:
ALFA ROMEO      1400209080
ALFA ROMEO      9564478780
CITROËN      329399
CITROËN      9564478780
FIAT      1400209080
FIAT      9564478780
LANCIA      1400209080
LANCIA      9564478780
PEUGEOT      329399
PEUGEOT      9564478780

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27855 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27855 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.