Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30253 original imperium

Osłona, wał napędowy 30253 ORIGINAL IMPERIUM

30253 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30253

Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze strzemieniem mocującym
Wysokość [mm] 80
Masa [g] 169
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wersja With carter
Średnica 1 [mm] 17
Średnica 2 [mm] 70
nr EAN 8033989105246

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30253 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 17/70) (dł.80) (kpl.) pasuje do: CITROEN AX, BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15/MINIVAN, LNA, SAXO, VISA, XSARA, ZX, NISSAN MICRA II 0.6-2.0D 08.70-12.15
numery OEM:
CITROËN      328761
CITROËN      95565567
PEUGEOT      328761
PEUGEOT      95565567
TALBOT      328761

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30253 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30253 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.