Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30311 original imperium

Osłona, wał napędowy 30311 ORIGINAL IMPERIUM

30311 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30311

Masa [g] 121
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Wysokość [mm] 137
Średnica 1 [mm] 33
Średnica 2 [mm] 70
nr EAN 8033989105826

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30311 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 33/70) (dł.137) (kpl.) pasuje do: RENAULT 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II, 19 II CHAMADE, CLIO I 1.2-1.9D 01.88-09.98
numery OEM:
RENAULT      7700466120
RENAULT      7701466120
zamienniki:
10380
brak
FEBI BILSTEIN
7273/A
brak
BIRTH

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30311 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30311 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.