Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30524 original imperium

Zestaw osłon, wał napędowy 30524 ORIGINAL IMPERIUM

30524 Zestaw osłon, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30524

Strona zabudowy Od strony koła
Masa [g] 270
Materiał Guma
nr EAN 8033989107806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 30524 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 23/83) (dł.99) (kpl.) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, 156, 164, 166, 33, GTV, CITROEN EVASION, JUMPY I, FIAT BARCHETTA, BRAVA, BRAVO I, COUPE 1.3-3.0 05.83-06.07
numery OEM:
ALFA ROMEO      60808619
ALFA ROMEO      82462961
ALFA ROMEO      82483504
ALFA ROMEO      9566934080
CITROËN      329301
FIAT      60808619
FIAT      82462961
FIAT      82483504
FIAT      9566934080
LANCIA      60808619
LANCIA      82462961
LANCIA      82483504
LANCIA      9566934080
PEUGEOT      329301

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 30524 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 30524 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.