Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30748 original imperium

Osłona, wał napędowy 30748 ORIGINAL IMPERIUM

30748 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30748

Wysokość [mm] 100
Masa [g] 205
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 2 [mm] 100
nr EAN 8033989110035

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30748 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 21/100) (dł.100) (kpl.) pasuje do: AUDI 80 B1, VW TRANSPORTER T2, TRANSPORTER T3 1.6-2.1 08.70-07.92
numery OEM:
AUDI      211501149
AUDI      211598201
AUDI      251598201
AUDI      411598201
SEAT      211501149
SEAT      211598201
SEAT      251598201
SEAT      411598201
SKODA      211501149
SKODA      211598201
SKODA      251598201
SKODA      411598201
VOLKSWAGEN      211501149
VOLKSWAGEN      211598201
VOLKSWAGEN      251598201
VOLKSWAGEN      411598201

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30748 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30748 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.