Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 37206 original imperium

Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 37206 ORIGINAL IMPERIUM

37206 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
numer części:

37206

Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 82
Wymagana ilość 2
nr EAN 8033989137384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 37206 ORIGINAL IMPERIUM

Część mocujące sworzeń wahacza przód L/P (podkładka) pasuje do: AUDI A3; SEAT LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO 1.4-3.2 09.88-12.13
numery OEM:
AUDI      1H0407175
AUDI      1H0407175A
AUDI      1J0407175
AUDI      1J0407175B
SEAT      1H0407175
SEAT      1H0407175A
SEAT      1J0407175
SEAT      1J0407175B
SKODA      1H0407175
SKODA      1H0407175A
SKODA      1J0407175
SKODA      1J0407175B
VOLKSWAGEN      1H0407175
VOLKSWAGEN      1H0407175A
VOLKSWAGEN      1J0407175
VOLKSWAGEN      1J0407175B

Zastosowanie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 37206 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.