Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 70671 original imperium

Osłona, wał napędowy 70671 ORIGINAL IMPERIUM

70671 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

70671

Wysokość [mm] 87
Masa [g] 154
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica 1 [mm] 23
Średnica 2 [mm] 71,2
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 79
nr EAN 8033989229232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 70671 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 23/71,2) (dł.87) pasuje do: HYUNDAI COUPE I, COUPE II, MATRIX, SANTA FÉ I, SONATA V, TRAJET, TUCSON 1.5D-2.7 08.96-12.10
numery OEM:
HYUNDAI      4950617A10
HYUNDAI      4950626B00
HYUNDAI      495062CA20
HYUNDAI      495062EA00
HYUNDAI      495063AB00
HYUNDAI      495063KA10
HYUNDAI      496062CA00

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 70671 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 70671 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.