Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 71523 original imperium

Osłona, wał napędowy 71523 ORIGINAL IMPERIUM

71523 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

71523

Masa [g] 110
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 86
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 2 [mm] 73
nr EAN 8033989228365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 71523 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 21/73) (dł.86) pasuje do: MAZDA 5, 626 V, PREMACY, MITSUBISHI COLT V, LANCER VI, NISSAN MICRA I, MICRA II, PRIMERA 1.0-2.0D 12.82-05.10

Osłona, wał napędowy 71523 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Osłona, wał napędowy 71523 producenta ORIGINAL IMPERIUM

NISSAN

397412F026

numery OEM:
NISSAN      397412F026

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 71523 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 71523 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.