Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 72189 original imperium

Mocowanie amortyzatora 72189 ORIGINAL IMPERIUM

72189 Mocowanie amortyzatora ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

72189

Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 8041909514221

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 72189 ORIGINAL IMPERIUM

Poduszka kolumny Mc Phersona tył L/P pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CARINA E VI, CARINA IV, CARINA V, CELICA 1.6-2.0D 02.84-02.03

Mocowanie amortyzatora 72189 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Mocowanie amortyzatora 72189 producenta ORIGINAL IMPERIUM

TOYOTA

4807120080, 4807120151, 4807220020, 4807220061, 4875005030, 4875020050

numery OEM:
TOYOTA      4807120080
TOYOTA      4807120151
TOYOTA      4807220020
TOYOTA      4807220061
TOYOTA      4875005030
TOYOTA      4875020050
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 72189 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 72189 ORIGINAL IMPERIUM:

Magdalena, Pleszew
2020-09-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Witold, Ustrzyki Dolne
2021-11-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).