Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Dacia DUSTER (HM_) 1.0 TCe 100 4x4 (HMMT) (2019.01-???) 101km » 90064 original imperium
wybrany samochód: 
Dacia Duster (hm_) 1.0 Tce 100 4x4 (hmmt) (2019.01-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90064 ORIGINAL IMPERIUM

90064 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90064

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]500
nr EAN8040251497640

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90064 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: FORD FOCUS I, MAVERICK, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.8/1.8D/2.0 10.98-
numery OEM:
FORD      1097897
FORD      1138451
FORD      1319480
FORD      XS4G9K478BB
FORD      XS4G9K478BC
FORD      XS4G9K478BD

Zastosowanie Korpus termostatu 90064 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.