Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » JN732 payen (federal mogul)

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN732 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

JN732 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów PAYEN (FEDERAL MOGUL)
payen JN732
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN732
JN732
payen JN732 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

JN732

Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN732 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: VOLVO 140, 340-360, 440, 460, 480, S40 I, V40, ARO 10, DACIA PICK UP, SOLENZA, MITSUBISHI CARISMA, OPEL ARENA, RENAULT 11, 19 I, 19 I CHAMADE 1.6-2.0 09.72-
numery OEM:
OPEL      4401504
RENAULT      6001545376
RENAULT      7700719666
RENAULT      7700743903
SUZUKI      1118984CT0
VOLVO      30623467
VOLVO      3343793
VOLVO      33437930

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN732 PAYEN (FEDERAL MOGUL) w samochodach:

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.