Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator, QH Lip 129198 QUINTON
TOYOTA | 48510 12050 | |
TOYOTA | 48510 12051 | |
TOYOTA | 48510 14010 | |
TOYOTA | 48510 14012 | |
TOYOTA | 48510 14013 | |
TOYOTA | 48510 14014 | |
TOYOTA | 48510 14060 | |
TOYOTA | 48510 14061 | |
TOYOTA | 48510 14062 | |
TOYOTA | 48510 14063 | |
TOYOTA | 48510 14080 | |
TOYOTA | 48510 14090 | |
TOYOTA | 48510 14091 | |
TOYOTA | 48510 14092 | |
TOYOTA | 48510 14101 | |
TOYOTA | 48510 14102 | |
TOYOTA | 48510 14103 | |
TOYOTA | 48510 14130 | |
TOYOTA | 48510 14131 | |
TOYOTA | 48510 14140 | |
TOYOTA | 48510 14150 | |
TOYOTA | 48510 14160 | |
TOYOTA | 48510 14241 | |
TOYOTA | 48510 14242 | |
TOYOTA | 48510 20010 | |
TOYOTA | 48511 12040 | |
TOYOTA | 48511 12050 | |
TOYOTA | 48511 12051 | |
TOYOTA | 48511 14010 | |
TOYOTA | 48511 14020 | |
TOYOTA | 48511 14098 | |
TOYOTA | 48511 14150 | |
TOYOTA | 48511 19056 | |
TOYOTA | 48520 14010 | |
TOYOTA | 48520 14020 | |
TOYOTA | 48520 14090 | |
TOYOTA | 48520 14091 | |
TOYOTA | 48520 14101 | |
TOYOTA | 48520 14102 | |
TOYOTA | 48520 14160 | |
TOYOTA | 48520 20010 |
Zastosowanie Amortyzator, QH Lip 129198 QUINTON w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.