Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BDR109 QUINTON
VAUXHALL | 90168958 | |
VAUXHALL | 91024352 | |
DAEWOO | 96175281 | |
OPEL | 568039 | |
OPEL | 568054 | |
OPEL | 568057 | |
OPEL | 90168958 | |
OPEL | 568 039 | |
OPEL | 568 054 | |
OPEL | 568 057 | |
OPEL | 90 168 958 | |
VAUXHALL | 90 168 958 | |
VAUXHALL | 91 024 352 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BDR109 QUINTON w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.