Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BDR546 QUINTON
TOYOTA | 4243112060 | |
TOYOTA | 4243112081 | |
TOYOTA | 4243114060 | |
TOYOTA | 4243114061 | |
TOYOTA | 4243120040 | |
TOYOTA | 4243122050 | |
TOYOTA | 4243127020 | |
DAIHATSU | 4243112040 | |
DAIHATSU | 4243112060 | |
DAIHATSU | 4243112080 | |
DAIHATSU | 4243122050 | |
TOYOTA | 42431 12060 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BDR546 QUINTON w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.