Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Kia PICANTO III (JA) 1.2 (2017.03-???) 84km » BP1133 quinton
wybrany samochód: 
Kia Picanto Iii (ja) 1.2 (2017.03-???) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP1133 QUINTON

BP1133 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21662

numer części:

BP1133

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:114,9
Wysokość [mm]:61
Grubość [mm]:17,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1133 QUINTON

numery OEM:
SEAT      115430285
SEAT      6U0698151
SEAT      6U0698151A
SEAT      6U0698151B
SEAT      6U0698151C
SEAT      6U0698151D
SKODA      115430261
SKODA      115430280
SKODA      115430284
SKODA      115430285
SKODA      6U0698151
SKODA      6U0698151A
SKODA      6U0698151B
SKODA      6U0698151C
SKODA      6U0698151D
SKODA      6U0698151E
VOLKSWAGEN      6U0698151
VOLKSWAGEN      6U0698151A
VOLKSWAGEN      6U0698151B
VOLKSWAGEN      6U0698151C
VOLKSWAGEN      6U0698151D
VOLKSWAGEN      6U0698151E
SEAT      1 154 302 85
SEAT      6U0 698 151
SEAT      6U0 698 151A
SEAT      6U0 698 151B
SEAT      6U0 698 151C
SEAT      6U0 698 151D
SKODA      115 430 261
SKODA      115 430 280
SKODA      115 430 284
SKODA      115 430 285
SKODA      6U0 698 151
SKODA      6U0 698 151A
SKODA      6U0 698 151B
SKODA      6U0 698 151C
SKODA      6U0 698 151D
SKODA      6U0 698 151E
VOLKSWAGEN      6U0 698 151
VOLKSWAGEN      6U0 698 151A
VOLKSWAGEN      6U0 698 151B
VOLKSWAGEN      6U0 698 151C
VOLKSWAGEN      6U0 698 151D
VOLKSWAGEN      6U0 698 151E

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1133 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.