Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP135 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP135 QUINTON

BP135 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20228

numer części:

BP135

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:61,8
Wysokość [mm]:56,5
Grubość [mm]:18,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP135 QUINTON

numery OEM:
SEAT      171698151A
SEAT      171698151B
SEAT      171698151D
SEAT      171698151H
SEAT      171698151K
SEAT      411698151E
VOLKSWAGEN      171698151A
VOLKSWAGEN      171698151B
VOLKSWAGEN      171698151C
VOLKSWAGEN      171698151D
VOLKSWAGEN      171698151H
VOLKSWAGEN      827698151
VOLKSWAGEN      827698151A
AUDI      171698151A
PORSCHE      90135086660
AUDI      171 698 151A
PORSCHE      901 350 866 60
SEAT      171 698 151A
SEAT      171 698 151B
SEAT      171 698 151D
SEAT      171 698 151H
SEAT      171 698 151K
SEAT      411 698 151E
VOLKSWAGEN      171 698 151A
VOLKSWAGEN      171 698 151B
VOLKSWAGEN      171 698 151C
VOLKSWAGEN      171 698 151D
VOLKSWAGEN      171 698 151H
VOLKSWAGEN      827 698 151
VOLKSWAGEN      827 698 151A

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP135 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.