Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP313 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP313 QUINTON

BP313 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20437

numer części:

BP313

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:89,8
Wysokość [mm]:70,4
Grubość [mm]:15

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP313 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60 736 109
ALFA ROMEO      60 737 389
ALFA ROMEO      60736109
ALFA ROMEO      60737389
BMW      34 11 1 103 207
BMW      34 11 1 103 321
BMW      34 11 1 103 726
BMW      34 11 1 103 744
BMW      34 11 1 108 853
BMW      34 11 1 111 649
BMW      34 11 1 116 619
BMW      34 11 1 117 878
BMW      34 11 1 117 979
BMW      34 11 1 159 257
BMW      34 11 1 160 175
BMW      34 21 1 160 175
BMW      34111103207
BMW      34111103321
BMW      34111103726
BMW      34111103744
BMW      34111108853
BMW      34111111649
BMW      34111116619
BMW      34111117878
BMW      34111117979
BMW      34111159257
BMW      34111160175
BMW      34211160175
FIAT      11 913 220 390101
FIAT      11913220390101
FIAT      60 736 109
FIAT      60 737 389
FIAT      60 777 805
FIAT      60 778 272
FIAT      60736109
FIAT      60737389
FIAT      60777805
FIAT      60778272

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP313 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.