Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Iveco DAILY VI Furgon 35S16, 35C16, 40C16, 50C16, 70C16 (2021-???) 160km » 6102612 girling
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Furgon 35s16, 35c16, 40c16, 50c16, 70c16 (2021-???) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 6102612 GIRLING

6102612 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20437

numer części:

6102612

producent:

GIRLING

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaATE
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm]70,5
Długość [mm]89,6
Grubość [mm]19
nr EAN3322937436163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6102612 GIRLING

numery OEM:
BMW      1 102 966
BMW      1 103 228
BMW      1 108 853
BMW      1 117 878
BMW      1 119 177
BMW      1 152 656
BMW      1 159 261
BMW      1 159 263
BMW      1 160 175
BMW      2 226 007
BMW      2 226 009
BMW      34 11 1 102 966
BMW      34 11 1 103 228
BMW      34 11 1 108 853
BMW      34 11 1 117 878
BMW      34 11 1 119 177
BMW      34 11 1 152 656
BMW      34 11 1 159 261
BMW      34 11 1 159 263
BMW      34 11 1 160 175
BMW      34 11 2 226 007
BMW      34 11 2 226 009
zamienniki:
BL1076A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160080
brak
MAGNETI MARELLI
363702160099
brak
MAGNETI MARELLI
363702160109
brak
MAGNETI MARELLI
2370/19
brak
OPTIMAL
571213J
brak
JURID
221503
brak
NK
1501221503
brak
SBS
8DB 355 007-041
brak
HELLA
8DB 355 017-551
brak
HELLA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6102612 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.