Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP337 QUINTON
TOYOTA | 04465 26060 | |
TOYOTA | 04465 26080 | |
TOYOTA | 04465 26100 | |
TOYOTA | 04465 26170 | |
TOYOTA | 04465 26210 | |
TOYOTA | 04465 26230 | |
TOYOTA | 04465 26330 | |
TOYOTA | 04465 35010 | |
TOYOTA | 04465 35020 | |
TOYOTA | 04465 YZZAJ | |
TOYOTA | 0446526060 | |
TOYOTA | 0446526080 | |
TOYOTA | 0446526100 | |
TOYOTA | 0446526170 | |
TOYOTA | 0446526210 | |
TOYOTA | 0446526230 | |
TOYOTA | 0446526330 | |
TOYOTA | 0446535010 | |
TOYOTA | 0446535020 | |
TOYOTA | 04465YZZAJ | |
TOYOTA | 04491 26030 | |
TOYOTA | 04491 26040 | |
TOYOTA | 04491 26041 | |
TOYOTA | 04491 26070 | |
TOYOTA | 04491 26071 | |
TOYOTA | 04491 26072 | |
TOYOTA | 04491 26130 | |
TOYOTA | 04491 26150 | |
TOYOTA | 04491 26151 | |
TOYOTA | 04491 26152 | |
TOYOTA | 04491 26191 | |
TOYOTA | 04491 35050 | |
TOYOTA | 04491 35060 | |
TOYOTA | 04491 35061 | |
TOYOTA | 04491 35063 | |
TOYOTA | 04491 35200 | |
TOYOTA | 0449126030 | |
TOYOTA | 0449126040 | |
TOYOTA | 0449126041 | |
TOYOTA | 0449126070 | |
TOYOTA | 0449126071 | |
TOYOTA | 0449126072 | |
TOYOTA | 0449126130 | |
TOYOTA | 0449126150 | |
TOYOTA | 0449126151 | |
TOYOTA | 0449126152 | |
TOYOTA | 0449126191 | |
TOYOTA | 0449135050 | |
TOYOTA | 0449135060 | |
TOYOTA | 0449135061 | |
TOYOTA | 0449135063 | |
TOYOTA | 0449135200 | |
VOLKSWAGEN | J04 465 35020 | |
VOLKSWAGEN | J04 491 35200 | |
VOLKSWAGEN | J0446535020 | |
VOLKSWAGEN | J0449135200 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP337 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.