Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP373 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP373 QUINTON

BP373 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21115

numer części:

BP373

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:133
Wysokość [mm]:47
Grubość [mm]:16
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP373 QUINTON

numery OEM:
ISUZU      8.94130.145.0
ISUZU      8.94137.937.0
ISUZU      8.94156.703.0
ISUZU      8.94169.620.0
ISUZU      8.94242.494.0
ISUZU      8.94337.740.0
ISUZU      8.94337.741.1
ISUZU      8.94337.742.1
ISUZU      8.94337.743.0
ISUZU      8.94337.743.1
ISUZU      8.94470.598.0
ISUZU      8.94470.599.0
ISUZU      8.97078.457.0
ISUZU      8941301450
ISUZU      8941379370
ISUZU      8941567030
ISUZU      8941696200
ISUZU      8942424940
ISUZU      8943377400
ISUZU      8943377411
ISUZU      8943377421
ISUZU      8943377430
ISUZU      8943377431
ISUZU      8944705980
ISUZU      8944705990
ISUZU      8970784570
ISUZU      94 137 937
ISUZU      94137937
OPEL      41 137 937
OPEL      41137937
OPEL      42 95 255
OPEL      42 95 800
OPEL      4295255
OPEL      4295800
OPEL      43 10 408
OPEL      43 10 431
OPEL      43 14 389
OPEL      43 20 858
OPEL      4310408
OPEL      4310431
OPEL      4314389
OPEL      4320858
OPEL      94 130 145
OPEL      94 169 620
OPEL      94 337 740
OPEL      94 337 741
OPEL      94 337 742
OPEL      94 337 743
OPEL      94130145
OPEL      94169620
OPEL      94337740
OPEL      94337741
OPEL      94337742
OPEL      94337743
OPEL      97 078 457
OPEL      97078457

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP373 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.