Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP388 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP388 QUINTON

BP388 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20359, 21160, 21480

numer części:

BP388

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:104,5
Wysokość [mm]:74,5
Grubość [mm]:18
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:205

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP388 QUINTON

numery OEM:
LAND ROVER      RTC4518
LAND ROVER      STC8568
LAND ROVER      STC9146
LAND ROVER      STC9187
ALFA ROMEO      7963999
FORD      6567001
FORD      89VB2KO21BA
IVECO      01906111
IVECO      01906157
IVECO      1906111
IVECO      1906157
ROVER      1906038
ROVER      GBP287
ROVER      GBP292
ROVER      GBP90290
ROVER      RTC4518
ALFA ROMEO      7 963 999
FORD      6 567 001
FORD      89VB 2KO21 BA
IVECO      01 906 111
IVECO      01 906 157
IVECO      1 906 111
IVECO      1 906 157
ROVER      GBP 287
ROVER      GBP 292
ROVER      GBP 90290
ROVER      RTC 4518
LAND ROVER      RTC 4518
LAND ROVER      STC 8568
LAND ROVER      STC 9146
LAND ROVER      STC 9187

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP388 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.