Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Skoda OCTAVIA III Combi (5E5, 5E6) 2.0 TSI 4x4 (2019.02-???) 190km » BP460 quinton
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iii Combi (5e5, 5e6) 2.0 Tsi 4x4 (2019.02-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP460 QUINTON

BP460 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21074, 21147, 21148, 21383

numer części:

BP460

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:129,9
Wysokość [mm]:59
Grubość [mm]:18,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:435

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP460 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60 760 106
ALFA ROMEO      60 760 124
ALFA ROMEO      60760106
ALFA ROMEO      60760124
ALFA ROMEO      82 451 320
ALFA ROMEO      82451320
ALFA ROMEO      9 945 815
ALFA ROMEO      9 945 816
ALFA ROMEO      9 947 474
ALFA ROMEO      9 947 499
ALFA ROMEO      9945815
ALFA ROMEO      9945816
ALFA ROMEO      9947474
ALFA ROMEO      9947499
FIAT      16 410 220 520130
FIAT      16 414 220 520130
FIAT      16 416 220 520130
FIAT      16410220520130
FIAT      16414220520130
FIAT      16416220520130
FIAT      60 743 417
FIAT      60 743 563
FIAT      60 760 106
FIAT      60 760 124
FIAT      60743417
FIAT      60743563
FIAT      60760106
FIAT      60760124
FIAT      9 941 175
FIAT      9 944 329
FIAT      9 945 815
FIAT      9 945 816
FIAT      9 946 788
FIAT      9 947 474
FIAT      9 947 499
FIAT      9941175
FIAT      9944329
FIAT      9945815
FIAT      9945816
FIAT      9946788
FIAT      9947474
FIAT      9947499

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP460 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.