Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP540 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP540 QUINTON

BP540 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21205, 21206

numer części:

BP540

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:144,9
Wysokość [mm]:71,7
Grubość [mm]:19,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:195

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP540 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      9941207
CITROËN      95623223
FIAT      9938205
FIAT      9940566
FIAT      9941207
FIAT      9941208
FIAT      9944861
FIAT      9945070
FIAT      9945076
IVECO      9941207
IVECO      9941208
IVECO      9945070
IVECO      9945076
IVECO      95615159
IVECO      95640895
IVECO      95667765
PEUGEOT      425047
PEUGEOT      425058
PEUGEOT      425105
ALFA ROMEO      9 941 207
CITROËN      95 623 223
FIAT      9 938 205
FIAT      9 940 566
FIAT      9 941 207
FIAT      9 941 208
FIAT      9 944 861
FIAT      9 945 070
FIAT      9 945 076
IVECO      9 941 207
IVECO      9 941 208
IVECO      9 945 070
IVECO      9 945 076
IVECO      95 615 159
IVECO      95 640 895
IVECO      95 667 765
PEUGEOT      4250.47
PEUGEOT      4250.58
PEUGEOT      4251.05

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP540 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.