Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP567 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP567 QUINTON

BP567 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21654, 21655, 21656

numer części:

BP567

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:91,5
Wysokość [mm]:64,1
Grubość [mm]:15
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:16

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP567 QUINTON

numery OEM:
FORD      F 1CZ200 1A
FORD      F 3CZ200 1A
FORD      F 4BZ200 1A
FORD      F1CZ2001A
FORD      F3CZ2001A
FORD      F4BZ2001A
MAZDA      B4Y6-33-23A
MAZDA      B4Y6-33-23Z
MAZDA      B4Y6-33-23ZA
MAZDA      B4Y63323A
MAZDA      B4Y63323Z
MAZDA      B4Y63323ZA
MAZDA      B5Y6-33-23Z
MAZDA      B5Y6-33-28Z
MAZDA      B5Y6-33-28ZA
MAZDA      B5Y63323Z
MAZDA      B5Y63328Z
MAZDA      B5Y63328ZA
MAZDA      B5Y8-33-23Z
MAZDA      B5Y8-33-23ZA
MAZDA      B5Y8-33-28Z
MAZDA      B5Y8-33-28ZA
MAZDA      B5Y83323Z
MAZDA      B5Y83323ZA
MAZDA      B5Y83328Z
MAZDA      B5Y83328ZA
MAZDA      BCYW-33-23Z
MAZDA      BCYW-33-23ZC
MAZDA      BCYW3323Z
MAZDA      BCYW3323ZC
MAZDA      BRY0-33-28Z
MAZDA      BRY03328Z
MAZDA      BRY7-33-23ZA
MAZDA      BRY73323ZA
MAZDA      DCY0-33-23Z
MAZDA      DCY03323Z
MAZDA      DCY5-33-23Z
MAZDA      DCY5-33-28Z
MAZDA      DCY53323Z
MAZDA      DCY53328Z
MAZDA      DCY9-33-23Z
MAZDA      DCY9-33-28Z
MAZDA      DCY93323Z
MAZDA      DCY93328Z
MAZDA      DCYO-33-28ZA
MAZDA      DCYO-33-28ZB
MAZDA      DCYO3328ZA
MAZDA      DCYO3328ZB
KIA      0 KBA 23 3328Z
KIA      0KBA233328Z

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP567 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.