Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP569 QUINTON
MERCEDES-BENZ | 000 420 5720 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 5820 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 6220 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 7020 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 7120 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 7620 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 7920 | |
MERCEDES-BENZ | 000 420 9820 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 1142 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 1442 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 2242 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 2542 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 3942 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 4142 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 4642 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 7142 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 7642 | |
MERCEDES-BENZ | 0004205720 | |
MERCEDES-BENZ | 0004205820 | |
MERCEDES-BENZ | 0004206220 | |
MERCEDES-BENZ | 0004207020 | |
MERCEDES-BENZ | 0004207120 | |
MERCEDES-BENZ | 0004207620 | |
MERCEDES-BENZ | 0004207920 | |
MERCEDES-BENZ | 0004209820 | |
MERCEDES-BENZ | 0005861142 | |
MERCEDES-BENZ | 0005861442 | |
MERCEDES-BENZ | 0005862242 | |
MERCEDES-BENZ | 0005862542 | |
MERCEDES-BENZ | 0005863942 | |
MERCEDES-BENZ | 0005864142 | |
MERCEDES-BENZ | 0005864642 | |
MERCEDES-BENZ | 0005867142 | |
MERCEDES-BENZ | 0005867642 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 0620 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 7920 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 9320 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 6442 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 7642 | |
MERCEDES-BENZ | 0014200620 | |
MERCEDES-BENZ | 0014207920 | |
MERCEDES-BENZ | 0014209320 | |
MERCEDES-BENZ | 0015866442 | |
MERCEDES-BENZ | 0015867642 | |
MERCEDES-BENZ | 002 586 3942 | |
MERCEDES-BENZ | 002 586 4742 | |
MERCEDES-BENZ | 002 586 4842 | |
MERCEDES-BENZ | 0025863942 | |
MERCEDES-BENZ | 0025864742 | |
MERCEDES-BENZ | 0025864842 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP569 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.