Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP678 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP678 QUINTON

BP678 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21706, 21707, 21708

numer części:

BP678

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:107,5
Wysokość [mm]:40,9
Grubość [mm]:15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:28

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP678 QUINTON

numery OEM:
MITSUBISHI      MB 407 659
MITSUBISHI      MB 534 653
MITSUBISHI      MB 699 056
MITSUBISHI      MB 857 336
MITSUBISHI      MB 858 380
MITSUBISHI      MB 950 350
MITSUBISHI      MB407659
MITSUBISHI      MB534653
MITSUBISHI      MB699056
MITSUBISHI      MB857336
MITSUBISHI      MB858380
MITSUBISHI      MB950350
MITSUBISHI      MR 129 433
MITSUBISHI      MR 205 144
MITSUBISHI      MR 389 576
MITSUBISHI      MR 389 577
MITSUBISHI      MR 389 578
MITSUBISHI      MR 389 580
MITSUBISHI      MR129433
MITSUBISHI      MR205144
MITSUBISHI      MR389576
MITSUBISHI      MR389577
MITSUBISHI      MR389578
MITSUBISHI      MR389580
MITSUBISHI      MZ 690 010
MITSUBISHI      MZ690010
MITSUBISHI      X3 516 001
MITSUBISHI      X3516001
HYUNDAI      58302-M2A00
HYUNDAI      58302M2A00

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP678 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.