Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP686 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP686 QUINTON

BP686 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20755

numer części:

BP686

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:61,4
Wysokość [mm]:56,5
Grubość [mm]:14,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP686 QUINTON

numery OEM:
VOLVO      2 701 662
VOLVO      2 713 360
VOLVO      2 714 772
VOLVO      2 715 860
VOLVO      2 716 686
VOLVO      2 717 023
VOLVO      2 717 585
VOLVO      2 718 245
VOLVO      2 719 599
VOLVO      2 719 623
VOLVO      2 724 078
VOLVO      2 724 631
VOLVO      2 725 695
VOLVO      2 727 741
VOLVO      2 727 820
VOLVO      2 728 700
VOLVO      2 728 707
VOLVO      2 729 119
VOLVO      2701662
VOLVO      271336
VOLVO      2713360
VOLVO      2714772
VOLVO      2715860
VOLVO      2716686
VOLVO      2717023
VOLVO      271758
VOLVO      2717585
VOLVO      271824
VOLVO      2718245
VOLVO      2719599
VOLVO      271962
VOLVO      2719623
VOLVO      272407
VOLVO      2724078
VOLVO      272463
VOLVO      2724631
VOLVO      272569
VOLVO      2725695
VOLVO      272675
VOLVO      2727741
VOLVO      272782
VOLVO      2727820
VOLVO      2728700
VOLVO      2728707
VOLVO      272877
VOLVO      272911
VOLVO      2729119
VOLVO      30 648 383
VOLVO      30 648 384
VOLVO      30648383
VOLVO      30648384
VOLVO      8 628 240
VOLVO      8 628 564
VOLVO      86 282 407
VOLVO      86 285 647
VOLVO      8628240
VOLVO      86282407
VOLVO      8628564
VOLVO      86285647

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP686 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.