Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP686 QUINTON
VOLVO | 2 701 662 | |
VOLVO | 2 713 360 | |
VOLVO | 2 714 772 | |
VOLVO | 2 715 860 | |
VOLVO | 2 716 686 | |
VOLVO | 2 717 023 | |
VOLVO | 2 717 585 | |
VOLVO | 2 718 245 | |
VOLVO | 2 719 599 | |
VOLVO | 2 719 623 | |
VOLVO | 2 724 078 | |
VOLVO | 2 724 631 | |
VOLVO | 2 725 695 | |
VOLVO | 2 727 741 | |
VOLVO | 2 727 820 | |
VOLVO | 2 728 700 | |
VOLVO | 2 728 707 | |
VOLVO | 2 729 119 | |
VOLVO | 2701662 | |
VOLVO | 271336 | |
VOLVO | 2713360 | |
VOLVO | 2714772 | |
VOLVO | 2715860 | |
VOLVO | 2716686 | |
VOLVO | 2717023 | |
VOLVO | 271758 | |
VOLVO | 2717585 | |
VOLVO | 271824 | |
VOLVO | 2718245 | |
VOLVO | 2719599 | |
VOLVO | 271962 | |
VOLVO | 2719623 | |
VOLVO | 272407 | |
VOLVO | 2724078 | |
VOLVO | 272463 | |
VOLVO | 2724631 | |
VOLVO | 272569 | |
VOLVO | 2725695 | |
VOLVO | 272675 | |
VOLVO | 2727741 | |
VOLVO | 272782 | |
VOLVO | 2727820 | |
VOLVO | 2728700 | |
VOLVO | 2728707 | |
VOLVO | 272877 | |
VOLVO | 272911 | |
VOLVO | 2729119 | |
VOLVO | 30 648 383 | |
VOLVO | 30 648 384 | |
VOLVO | 30648383 | |
VOLVO | 30648384 | |
VOLVO | 8 628 240 | |
VOLVO | 8 628 564 | |
VOLVO | 86 282 407 | |
VOLVO | 86 285 647 | |
VOLVO | 8628240 | |
VOLVO | 86282407 | |
VOLVO | 8628564 | |
VOLVO | 86285647 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP686 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.